Villken garanti lämnar Geberit på produkter från Ifö?

Ifös produkter omfattas av generella produktgarantier från Geberit Group. Nedan hittar du en översikt över vilka garantier som vi lämnar. Du som konsument ska alltid vända dig till ditt inköpsställe om du vill åberopa garanti.

2 ÅRS PRODUKTGARANTI

  • Sanitetsporslin (toalett, tvättställ och urinal)
  • Badkar
  • Toalettsitsar
  • Badrumsmöbler

Garantin gäller på produktfel. Garantin säkerställer att felet blir åtgärdat på produkten eller de delar på produkten som inte fungerar.

Ifös garanti täcker inte:

  • Fel som uppstått i samband med felaktig installation
  • Brist på underhåll av produkten
  • Felaktigt användande av produkten
  • Felaktig reparation
  • Om eventuella ändringar gjorts på produkten
  • Eventuella fel på produkten som användaren var medveten om vid inköpstillfället
  • Felaktigheter på produkten som härrör från perioden efter leverans av varorna
  • Föroreningar i vatten eller annat normalt slitage

Vem ska jag kontakta om min Ifö-produkt inte fungerar?

Om din Ifö-produkt har något fel, eller inte fungerar, ska du alltid kontakta den installatör eller butik där produkten köptes in. Kvitto som påvisar åldern på produkten skall kunna uppvisas hos densamma.

Om installatören eller butiken inte kan lösa problemet med din Ifö-produkt, så kommer de att kontakta oss, tillverkaren. Därefter är det återförsäljaren och Geberit som beslutar om vidare hanteirng av ärendet.

Service av Ifö-produkter efter garantitiden

Om du får problem med din Ifö-produkt efter garantitidens utgång rekommenderar vi att du kontaktar en lokal installatör/butik. De har kunskap och expertis om de specifika produkterna.

Garanti och service på produkter från Ifö

Produktöversikt

Produktöversikt
Hållbara lösningar i badrummet

Ifö kataloger

Kataloger